Intro
Navigation : 은 regulated information, path, destination등등을 위해 사용. shortest path를 제공하는 것이 가장 큰 이유
shortest path ? : 시간과 거리 면에서 가장 빨리 목적지에 도착할 수 있는 길
road condition을 따지지 않으면 교통체증에 빠지게 됨
Problem
: Individual Optimization
만약 모든 vehicle이 같은 길을 선택해서 shortest way가 되면 더 이상 shortest way가 되지 않고 교통체증에 걸린다
Idea
- Global optimization
: spreading vehicle traffic uniformly in the road network
ex)
- Through "Two-way interactive navigation servie, SAINT"
Design
: Architecture
- TCC
Vechicular cloud system
Link congestion contribution metric, ci
increase in vehicular traffic volume
- RSU
Wireless gatweway to support the network to vehicles on the road
-eNodeB
base station that connnects mobile device to celluar device
Performance Evaluation
: dynamic version
- Original SAINT(static version ) lets vehicle이 trajectory를 static link congestion 에 따라서 가게 된다 =Not update during the vehicle travel alnong the trajectory
- SAINT : sms Dijkstra의 다양한 setting에서 큰 성능개선을 보였다. target road network for the performance metrics
의견
만약 모든 vehicle이 이걸 사용하면, variable들을 모두 제어하게 되는 거니까, 예상하지 않은 것에 더 잘 대응하겠지만, 몇몇만 사용하고 나머지는 안사용하면 너무 변수가 많아져서 이 방법이 좋은지는 모르겠다.