AI Engineering Topic/논문 리뷰

SAINT : Selp adaptive Interactive Navigation 논문리뷰

Young_Metal 2022. 4. 20. 15:24

Intro 

Navigation : 은 regulated information, path, destination등등을 위해 사용. shortest path를 제공하는 것이 가장 큰 이유

shortest path ? : 시간과 거리 면에서 가장 빨리 목적지에 도착할 수 있는 길

road condition을 따지지 않으면 교통체증에 빠지게 됨

 

Problem

: Individual Optimization

만약 모든 vehicle이 같은 길을 선택해서 shortest way가 되면 더 이상 shortest way가 되지 않고 교통체증에 걸린다

 

Idea

 - Global optimization

: spreading vehicle traffic uniformly in the road network

ex) 

 

 - Through "Two-way interactive navigation servie, SAINT"

 

Design

: Architecture 

 - TCC

Vechicular cloud system

Link congestion contribution metric, ci

increase in vehicular traffic volume 

 

 - RSU

Wireless gatweway to support the network to vehicles on the road

-eNodeB

base station that connnects mobile device to celluar device

 

권준희

Performance Evaluation

: dynamic version

- Original SAINT(static version ) lets vehicle이 trajectory를 static link congestion 에 따라서 가게 된다 =Not update during the vehicle travel alnong the trajectory

- SAINT : sms Dijkstra의 다양한 setting에서 큰 성능개선을 보였다. target road network for the performance metrics

 

의견 

만약 모든 vehicle이 이걸 사용하면, variable들을 모두 제어하게 되는 거니까, 예상하지 않은 것에 더 잘 대응하겠지만, 몇몇만 사용하고 나머지는 안사용하면 너무 변수가 많아져서 이 방법이 좋은지는 모르겠다.